PROF.DR. NİLHAN SEZGİN    
Adı : NİLHAN
Soyadı : SEZGİN
E-posta : nsezgin@ankara.edu.tr, nilhan.sezgin@gmail.com
Tel : +905332110305
Ünvan : PROF.DR.
Birim : DİL VE TARİH-COĞRAFYA FAKÜLTESİ
Bölüm : PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ
Kişisel Akademik Bilgiler

NilhanNILHAN SEZGIN Ph.D.     Öz Geçmiş:

 

 

 

Bölüm

Psikoloji

Anabilim Dalı

Uygulamalı (Klinik) Psikoloji

İletişim Bilgileri

Adres: Ankara Üniversitesi DTCF Psikoloji Bölümü Sıhhiye/Ankara

Telefon : +90.312.310 32 80 / 1676                  

Faks      : +90.312.310 57 13

Cep       : +90533 211 0305

E-Posta  : nsezgin@ankara.edu.tr / nilhan.sezgin@gmail.com

 

_________________________________________________________________

EĞİTİM ve DERECELER :__________________________________________


1996:  Ekim: Klinik Psikoloji Doçentlik Derecesi, Ankara Türkiye

 

1987: Klinik Psikoloji’de Doktora Derecesi, Üstün Başarı Derecesi, Hacettepe Üniversity Mezuniyet Sonrası Fakültesi, ANKARA Türkiye.

 

1979: Yüksek Lisans Derecesi, Klinik Psikoloji, Üstün Başarı Derecesi, Hacettepe Üniversity Mezuniyet Sonrası Fakültesi, ANKARA Türkiye.

 

1977: Psikoloji Lisans Derecesi, I. Doğramacı Üstün Başarı Belgesi ve Hacettepe Üniversitesi Fen ve Edebiyat Fakültesi Birincilik Belgesi,  ANKARA Türkiye.

 

1973 :  Lise Diploması -Fen Dalında Başarı Derecesi, T.E.D. Ankara Koleji Lise Bölümü ANKARA, Türkiye.

 

1970 :  Orta Okul Diploması Üstün Başarı Derecesi, T.E.D. Ankara Koleji Orta Okulu ANKARA, Türkiye.

 

1966 :  İlk Okul Diploması Üstün Başarı Derecesi, İltekin İlkokulu, ANKARA, Türkiye.

____________________________________________________________________

AKADEMİK ÖDÜLLER:____________________________________________

 

Nisan 2002: "Prof. Dr. Işık Savaşır Klinik Psikoloji Araştırma Ödülü "

 

Mart 1994: "Prof. Dr. Mualla Öztürk Çocuk Psikiyatrisi Birincilik Ödülü", Ankara Gelişim Tarama Envanteri (Ankara Developmental Screening Inventory).

 

Haziran 1977: "İhsan Doğramacı Üstün Başarı Derecesi First Prize", Psikolojide Lisans Derecesi

_____________________________________________________________

SERTİFİKALAR:_______________________________________________

 

 

1.“EFPA EuroPsy Kayıtlı Psikoterapi Uzmanı Belgesi”  Nisan 2010 tarihinde Avrupa Profesyonel Psikologlar Birliği EFPA’nın Avrupa Birliği için ön gördüğü Belgesine hak kazanmıştır.

Belge Temmuz 2011’de EFPA tarafından onaylanmış;

Ocak 2014’de TR-PT007756-201401 kayıt no ile EFPA-TPD tarafından belgelenmiştir.

 

2. “EFPA EuroPsy Kayıtlı Psikolog Belgesi”  Nisan 2010 tarihinde Avrupa Profesyonel Psikologlar Birliği EFPA’nın Avrupa Birliği için ön gördüğü Klinik ve Sağlık Psikoloji Eğitimi Belgesine hak kazanmıştır.

Belge Temmuz 2011’de EFPA tarafından onaylanmış;

Ocak 2014’de TR- 007755-201401 kayıt no ile EFPA-TPD tarafından belgelenmiştir.

 

 

3. Gestalt Psikoterapisi:

2002 (22-24 Kasım) Gestalt Psikoterapisinde Çift Sandalye Tekniği, Gestalt Psikoterapi Derneği: Ankara- Türkiye.


2002 (Ağustos): GATLA- Gestalt Associates Training Los Angeles-31st.Two Week Intensive Training Program in Gestalt Psychotherapy-Clinical Practicum (63 Saat)- Vevey, İsviçre.

GATLA Intensive Training Program’ından alınan Üç yıllık Başarılı Katılım sonucunda kazanılan Uluslararası Gestalt Psikoterapisi Sertifikası.

2001 (Ağustos): GATLA- Gestalt Associates Training Los Angeles- Two Week Intensive Training Program in Gestalt Psychotherapy-Clinical Practicum (63 Saat) İspanya

2001 (Haziran): GENİ- Gestalt Education Network International–Advanced Supervision in GestaltPsychotherapy (55 Saat) - Teneriff, İspanya

2000 (Temmuz): GATLA- Gestalt Associates Training Los Angeles-Two Week Intensive Training Program in Gestalt Psychotherapy– Advanced Intensive (63 Saat)-Yunanistan

2000 (Temmuz): The Violet Oaklander Institute for Child and Adolescent Therapy and Training: Two Week Intensive Training Program in A Gestalt Therapy Approach with Children and Adolescents (55 Saat) -Santa Barbara- Kaliforniya, ABD


1999 (Ekim)  GENI - Gestalt Education Network International- Supervision in GestaltPsychotherapy (55 Saat)- Israil.


1999 (Temmuz): Erving and Miriam Polster. Gestalt Training Center: Follow Trough Training Program -(126 Saat) San Diego, Kaliforniya, ABD


1998 (Ekim): GENİ- Gestalt Education Network International- Intermediate Training in GestaltPsychotherapy (55 Saat)  Bodrum, Türkiye

1998 (Temmuz): Erving and Miriam Polster Gestalt Training Center: Four Week Gestalt Training Program (120 Saat) San Diego, California, ABD.


1998 (Haziran): Ruella Frank, PhD. Body Oriented Psychotherapy: Gestalt & Developmental Approach: Kent State University- Ohio, ABD. (15 Saat)


1997 (Ekim): GENİ-: Gestalt Education Network International: Basic Training in Gestalt Psychotherapy: (55 Saat) Bafa, Türkiye.


1996 (Mart): Metanoia Institute for Gestalt Psychoterapy- Gestalt Psychotherapy: Introductory Module & Assessment (14 Saat)  - Londra, İngiltere

 

4.Eye Movement Desensitization and Reprocessing:

 

2001 (Şubat): EMDRIA: Eye Movement Desensitization and Reprocessing Level II Training (17 Saat) İstanbul,Türkiye

 

2000 (Ocak): EMDRIA: Eye Movement Desensitization and Reprocessing (EMDR) Level IITraining (17 Saat)-İstanbul, Türkiye


5.Enerji Psikolojisi /PsikotherapisiTeknikleri:

 

2009( Ekim): “Holographic Memory ResolutionsBrent Baum, CADC, CCH, (7 Saat) Toronto, Ontario, Kanada

2009( Ekim): “Eleventh Annual Toronto Energy Psychology Conference-EPC Kanada 2009”,Toronto, Ontario, Kanada

2009( Mayıs): “Intention, Transformation and Change” 11th. Annual UluslararasıEnergy Psychology Conference, Orlando, Florida, ABD

2008( Ekim): “Cell-Level Healing: Explore the Foundations and Experience the Practice” Joyce Hawkes, Ph.D.,Toronto, Ontario,Kanada(7 Saat)

2008( Ekim): “Past Life Soul Retrieval” Barbara Stone, Ph.D. LISW, D.CEP. (7 Saat) Toronto, Ontario,Kanada

2008( Ekim): “Tenth Annual Toronto Energy Psychology Conference-EPC Kanada 2008” Toronto, Ontario,Kanada

2008( Mayıs): “Soaring to New Heights” Tenth Annual UluslararasıEnergy Psychology Conference, Albuquerque, New Mexico, ABD

2007 (Ekim): “The Power to Bring Out Our Best: Using the Power of Love & Gratitude and Life Line Technique™” Dr. Darren Wiseman, (7 Saat) Toronto, Kanada

2007( Ekim): “Visions of the Future Mind”The Ninth Annual Toronto Energy Psychology Conference-EPC Kanada 2007 ,Toronto, Ontario,Kanada

2007 (Nisan): “New Paradigms in Healing for the 21st. Century” 9th.Annual UluslararasıEnergy Psychology Conference, Chantilly, Virginia, ABD.

2006 ( Kasım): “Youthful Aging: Energetic Tools for Health and Longevity” Norman Shelly, MD., Ph.D. (7Saat)Toronto, Kanada

2006 ( Kasım): “From Pain to Potential: Resolving the Persistent Pain of Trauma” Maggie Phillips, Ph.D. Toronto, Kanada (7 Saat)

2006 ( Kasım): “The Eighth Annual Energy Psychology Conference- Toronto, Kanada

2006 (Mayıs): “EP Certification” 8th. Annual UluslararasıEnergy Psychology Congress (EPC-I 2006) “Building Bridges To Healing”, Santa Clara, CA. ABD

2006 (Mayıs): “EP In Coaching” John Hartung Ph.D.. at 8th. Annual UluslararasıEnergy Psychology Congress (EPC-I 2006) “Building Bridges To Healing”, Santa Clara, CA. ABD

2005 (Kasım): “Biology of Empowerment: how to program success at a cellular level” Lee Pulos, Ph.D., ABPP. Toronto, Kanada

2004 (Kasım): Freedom Through Releasing, Dr.,Dr., E.E. (Isa) Dc. Toronto, Kanada

2004 Kasım): Transformation Training, Dr.David Gruder,Ph.D.,Toronto, Ontario,Kanada

2004 (Kasım) 2004: The Sixth Annual Energy Psychology Conference-EPC 2006,Toronto, Ontario,Kanada

2002 (Mayıs): “SEEMORG Matrix Work Basics”  Asha Nahoma Clinton, LCSW,Ph.D. Phoenix, Arizona, ABD(21 Saat)

2002 (Mayıs): “Allergy Andidotes Basic Training”  Sandra Radomski, ND, LCSW, MSSW Phoenix, Arizona, ABD (14 Saat)

2001 (Mayıs):: “Healing Body Level Up–I: HBLU-I ” Judith A. Swack, Ph.D., MPNLP San Diego, California, ABD (20 Saat)

2001 (8-9 Mayıs): “Integrated Energy Psychology” Dorothea Hover-Kramer,EdD. ND. Ve David GrudMayıser Ph.D. San Diego, California, ABD (16 Saat)


2001 (Şubat): “ACEP-  Association for Comprehensive Energy Psychology Certificate of Membership


6. MMPI- Minesota Multiple Personality Inventory:

1995 (Temmuz): "An Introduction to MMPI-2.  Interpration"- Dr.John R. Graham,

                                    Anna  Kokevi, Ph.D.: Atina, Yunanistan

1995 (Temmuz):  "Advanced interpretation of the MMPI-2."- Dr. James N. Butcher,

                                   Dr. Yosseg Ben-Porath, Dr. Raymond; Atina, Yunanistan


7. Uluslararası Hipnoterapi SERTİFİKALARI:

 

2005 (Ağustos): Advanced Intermediate Intensive training in Ericsonian Approaches to Brief Hypnotic Psikoterapisi, The Milton Ericson Foundation. Phoenix- Arizona, ABD (30 Hrs.)

 

2005 (Mart): Intermediate Intensive training in Ericsonian Approaches to Brief Hypnotic Psikoterapisi, The Milton Ericson Foundation. Phoenix- Arizona, ABD (30 Hrs.)

 

2005 (Şubat): Fundemental Intensive training in Ericsonian Approaches to Brief Hypnotic Psikoterapisi, The Milton Ericson Foundation. Phoenix- Arizona, ABD (30 Hrs.)

 

2003 (Ekim): Medical Hypnosis 2nd Derecesi: Yeditepe Üniv. İstanbul-Türkiye.

 

2003 (Haziran): Ericsonian Hypnotherapy Practitioner Certificate: European & Middle Eastern Instıtute of Hypnosis- Ankara-Türkiye

 

2003 (Haziran): Ericsonian Hypnotherapy Practitioner Diploma:  European & Middle Eastern Instıtute of Hypnosis- Ankara-Türkiye


2003 (Nisan: Medical Hypnosis1.st Derecesi: Yeditepe Üniv. İstanbul-Türkiye.


8. Diğer Psikoterapi SERTİFİKALARI:

 

2013 (Eylül): Arketipsel Dizimler (Eski Yunan Paradigması) ile içimizdeki suçlu ve mağdurun iyileştirilmesi. Dr. Stavropoulus D. (katılım belgesi) İstanbul, Türkiye (30 eğitim saati).

 

2013 (Ocak): Etnik ve Politik Dizimler. Dr. Mahr A. (katılım belgesi) İstanbul, Türkiye (30 eğitim saati).

 

2012 (Temmuz): Dizimlerde Zaman, Mekan ve Gerçek: Psikoterapide Yeni Paradigmalar. Beaumont H. PhD. (katılım belgesi) İstanbul, Türkiye (30 eğitim saati).

 

2011 (Temmuz): TSED-EURASYS (Avrupa system Dizimleri Akademisi) 4 günlük Yaz Akademisi Eğitimi. Dr. Nelles W., Psikoterapist Breuer H., Dr. (PhD) Zararsızoğlu M., İstanbul, Türkiye (40 eğitim saati).

 

2008- 2011 (Aralık): Türkiye Sistem Dizimleri Enstitüsü’nde Klinik Psikolog Dr. Mehmet Zararsızoğlu ile sistemik aile dizimleri sistem dizimci sertifikası, Ankara, Türkiye

 

 2003 (Kasım): Certified NLP Practitioner, the International NLP Trainers Association (INLPTA), Ankara, Türkiye.

 

1996 (Şubat): Positive Psychotherapy and Family Therapy Associate Prof. Dr. Peseschkian N., M.D. Ankara, Türkiye.

 

1994 (Ekim)-1995 Mayıs: Introduction to Family Therapies Externship Program, Child Psychiatry Department, Ankara University Medical School - Prof. Dr. A. Yalın Ph.D., Associate Prof. Dr. E. Kayatekin M.D. . Ankara, Türkiye

 

_______________________________________________________________________

PROFESYONEL  DENEYİM:___________________________________________

 

2001-2002 Güz ODTÜ Eğitim Fakültesi , Ankara Türkiye. –Ek-Görevli

ECE 206 Mental Health and Adaptation Disorders

2000-2001 Bahar  ODTÜ Eğitim Fakültesi , Ankara Türkiye. –Ek-Görevli

              ECE 315 Children with Special Needs

 

1995 - (Günümüz): Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Psikoloji

           Bölümü,  Ankara Türkiye.

            

Psi 414 Çocuk Psikopatolojisi

Psi 403 Klinik Psikoloji

Psi 318 Sağlık Psikolojisi

Psi 302 Kişilik Kuramları-II

Psi 125 Stres Yönetimi

Psi 107 Stres Yönetimi

Ps 403 Anormal Psikoloji

Ps 302 Gelişim Psikolojisi-II

Ps 202 Gelişim Psikolojis-iI

Ps 104 Stres Yönetimi

Ps 302 Kişilik Kuramkları II

Ps 304 Psikolojik Testler I

Ps 5093 Uyum Psikolojisi

Ps 5031 Psikopatoloji I

Ps 6042 Psikolojik Testler I

Ps 6031 Psikopatoloji II

Ps 6072 Psikolojide Etik İlkeler

Ps 7031 Klinik Psikoloji

Ps 7072 Psikolojik Testler II

Ps 8063 Çocuk Psikopatolojisi

Pss 32 Psikolojde Çağdaş Akımlar

Pss 29 Uyum Psikolojisi

Pss 22 Gelişim Psikolojisi

 

Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü ( Psikoloji YL)

              Psikolojik Olcme-kisilik degerlendirme (master)

              Supervizyonlu yetiskin klinigi pratigi (master)

              Bilissel davranisci Terapiler I (YL)

              Bilissel Davranisci Terapiler II (YL)

              Gestalt Psikoterapisi-I

              Gestalt Psikoterapisi-II

              Psikoterapide güncel akımlar

              Psikopatolojide Yeni Yaklaşımlar

 

Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Doktora)

              Gestalt Psikoterapisi-I

              Gestalt Psikoterapisi-I

              Psikoterapi Uygulamaları Süpervizyonu

 

Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Klinik Psikoloji Lisans Üstü Programı Seminerleri (YL & Doktora)

 Zihinsel Süreçler-Zeka

 Çocuklarda Zihinsel Değerlendirme ve Ölçme

 Yetişkinlerde Zihinsel Değerlendirme ve Ölçme

 Kişilik Değerlendirmede Objektif ve Projektif Teknikler 

 Psikolojide Etik Kuralların Klinik Psikolojideki uygulamaları

 Çocuk Psikoterapisi

 Psikoterapilerde Çağdaş Yaklaşımlar

 Gestalt Terapisi I

 Gestalt Terapisi II Supervizyon

 Klinik Psikoloji Doktora öğrencilerine Psikoterapi Süpervizyonu

 

1988-1994 Ek-Görevli Klinik Psikolog, Bilkent Üniversitesi Psikolojik Danışma Merkezi, Ankara Türkiye.

 

1989-1994: Ek-Görevli, Orta Doğu Teknik Üniversityi (ODTÜ)Faculty of Arts and Science Psychology Dep. Ankara Türkiye.

                          Psy 332- Intelligence Testing/Theory and Practice

                          Psy 426- Childhood Psychopathology

 

1990-1991: Ek-Görevli, Ankara Üniversitesi DTCF.  Psikoloji Bölümü,  Ankara Türkiye

                         Psi 419 - Psikometri.

 

1988-1990: Ek-Görevli, Bilkent Üniversitesi İdari Bilimler Fakültesi, Ankara Türkiye.

                         Psy 102- Introduction to Social Psychology

 

1986-1989: Araştırma Görevlisi. , Orta Doğu Teknik Üniversityi (ODTÜ) Faculty of Arts and Science Psychology Dep., Ankara Türkiye.

                        PSY 332 Intelligence Testing

                         PSY 232 Psychological Testing

                    

1979-1985: Hacettepe Universitesi Tıp Fakültesi Çocuk Hastanesi Pediyatrik Nöroloji Bölümü:  Klinik Psikolog, Ankara, Türkiye.

 

1978-1979: Hacettepe Universitesi Fen Ve EdebiyatFakültesi Psikoloji Bölümü Ek-Görevli. Ankara, Türkiye.

                             Psi 201-13 Psikolojiye Giriş. 

        

YAYINLAR______________________________________________________________

 

KİTAP, RAPOR, BROŞÜR,TEZ_____________________


Öktem, F. Öktem F., Erden G., Gençöz T, Sezgin N. Uluç, S. (2014). WISC-IV Türkçe Uygulama El Kitabı, TPD. Yayınları (Baskı aşamasında).

 

Sezgin, N. (2011). Ruh’un Hareketleri: Bilim ve Ruh’un Dansı. Türkiye Sistem Dizimleri Enstitüsü mezuniyet tezi olarak hazırlanmış kitap, basım ve düzeltme aşamasında

 

Savaşır I., Sezgin N. & Erol N. (2005). Ankara Gelişim Tarama  Envanteri El Kitabı, Kayıt Formu ve Değerlendirme-Profilleri. Genişletilmiş Ücüncü Basım (3rd. Edition) Ankara: Rekmay Ltd. Şti.

                   ISBN: 975-95226-1-6

 

Savaşır I., Sezgin N. & Erol N. (1998). Ankara Gelişim Tarama  Envanteri El Kitabı, Kayıt Formu ve Değerlendirme-Profilleri. Genişletilmiş İkinci Basım (2nd. Edition) Ankara: Rekmay Ltd. Şti.

                   ISBN: 975-95226-1-6

 

Savaşır I., Sezgin N. & Erol N. (1994). Ankara Gelişim Tarama  Envanteri El Kitabı, Kayıt Formu ve Değerlendirme-Profilleri. Ankara: RekMayıs Ltd. Şti.

                   ISBN: 975-95226-0-8

 

Sezgin N. İlk Genclik Yılları Ve Cinsellik.  Bilkent Üniversitesi öğrencileri için hazırlanmış broşür, Ankara.

 

Sezgin N. Cinsel Fonksiyon Bozuklukları Bilkent Üniversitesi öğrencileri için hazırlanmış broşür, Ankara.

 

Savaşır I., Sezgin N. & Erol N. (1993). The Construction of A Developmental Inventory and Its Environmental Correlates, The Final Technical Report. MEAWard's The Population Council, Cairo-Egypt.

 

Savaşır I., Sezgin N. & Erol N. (1993). The Construction of A Developmental Inventory and Its Environmental Correlates, The Final Narrative Report. MEAWard's The Population Council, Council, Cairo-Egypt.

 

Şahin, Rugancı, Taş, Kuyucu & Sezgin (1993). Üniversite Öğrencilerinin Stresle İliskili Gördükleri Faktörler, Stres Belirtileri ve Başa Çıkma Yöntemleri: Araştırma Ön Raporu, Bilkent Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Araştırma Merkezi. Bilkent Üniversitesi, Ankara Türkiye.

 

Sezgin N.,(1987), 6-7 Zeka Yaşındaki Normal Zekalı, Organik Olan ve Olmayan Hafif Derecede Zihinsel Özürlü Çocukların Zihinsel Yapılarının Karşılaştırılması. Unpublished Ph.D. Thesis, Hacettepe Üniversity Mezuniyet Sonrası Fakültesi, ANKARA Türkiye.

 

MAKALE:_______________________________________________________

 

Sezgin, N., (2013), “Tek oturumda uygulanan duygusal özgürlük tekniği (EFT)nin  yaratılan stress durumu üzerindeki etkileri”. Ankara üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi, 53, (1) , s. 329-348

 

Sezgin N., (2011), “Ankara Gelişim Tarama Envanteri AGTE için iki farklı geçerlik çalışması: Ölçüte bağlı ve eşzamanlı ayırdedici geçerliği” Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 18 (3), ISSN: 1301-3904

 

Uluç S., Öktem F., Erden G., Gençöz T, Sezgin N. (2011) “Wechsler Çocuklar için Zeka Ölçeği-IV: Klinik Bağlamda Zekanın Değerlendirilmesinde Türkiye için Yeni Bir Dönem” Türk Psikoloji Yazıları, 14 (28), 49-57

 

Sezgin N., Özcan B., (2009) The Effect of Progressive Muscular Relaxation and Emotional Freedom Techniques On Test Anxiety in High School Students: A Randomized Controlled Trial” Energy Psychology Journal: Theory, Research & Treatment, 1 (1)

 

Sezgin N., Özcan B., (2004) Comparison Of The Effectiveness Of Two Techniques On Reducing Test Anxiety: EFT And Progressive Muscular Relaxation The Sixth Annual Energy Psychology Conference Booklet,Toronto, Kanada

 

Sezgin N., Savaşır I., Şahin N. Et all. (2002), Wechsler Yetişkinler için Zeka Ölçeği Gözden Geçirilmiş formu (WAIS-R) Türkiye Standardizasyonu: Ön Çalışma. başlıklı makale Türk Psikoloji Dergisinde yayınlanmak üzere değerlendirme sürecinde.

 

Duygun,T., Sezgin N.,(2003)  Zihinsel Engelli ve Sağlıklı  Cocuk Annelerinde Stres Belirtileri Stresle Başaçıkma Tarzları ve Algılanan Sosyal Desteğin Tükenmişlik Düzeyine Olan Türk Psikoloji Dergisi, 18 (52), 37-52.

 

Sezgin N., (2002), Gestalt Terapisi:Temas İşlevleri ve Temasın Engellenmesi, Temas: Geştalt Terapi Dergisi. 1(1), 15-41.

 

Sezgin N., Yılmaz,B.,(2001), Psikoloji Mesleğinin Etik İlkeleri: Türkiye'de duruma bakış ve öneriler. Türk Psikoloji Bülteni 7(23), sayfa 203-207.

 

Sezgin N, (1999). Bir Yakınını Kaybettiğinde Ona Nasıl Davranmalı?, Okul ve Aile, 1(12), sayfa 32-35.

 

Sezgin N, (1998). A Report on My Resistance, 16th Annual UluslararasıGestalt Therapy Residential Training 1997 için hazırlanmış rapor.

 

Sezgin N., (Baskıda) Ankara Gelişim Tarama Envanterinin Ölçüt  Geçerliği. Bebek Ruh Sağlığı Sempozyumu Kitabı, A.Ü Tıp Fakültesi, Child Psikiyatrisi Bilim Dalı Yayınları, Ankara Türkiye.

 

Savaşır I., Sezgin N.& Erol N., (1994) Cocuk Gelişimi & Sosyal Değişkenler Arasındaki İlişkilerin Değerlendirilmesi. Türk Psikiyatri Dergisi, 5 (1), 11-18.

 

Sezgin N., (1994) A Portrait of The Turkish Psychologists Derneği, News From  EFPPA, 8(4), 27-28.

 

Erol N., Sezgin N.& Savaşır I., (1993) Gelişim Tarama Envanteri ile İlgili Geçerlik Çalışmaları. Türk Psikoloji Dergisi,   8 (29), 16-22.

 

Sezgin N., Savaşır I.& Erol N., (1992) 0-6 Yaş Childları İçin Gelişim Tarama Envanteri. Türk Psikiyatri Dergisi, 4 (1), 9-17.

 

Savaşır I., Sezgin N.& Erol N. (1992). 0-6 Yaş Çocukları İçin Gelişim Tarama Envanteri Geliştirilmesi: Ön Çalışmalar.  Türk Psikiyatri Dergisi, 3 (2), 33-38.

 

Şahin, Sezgin, Rugancı & Taş (1989). Üniversite Öğrencilerinin Psikolojik Danışma Merkez'inden Beklentileri. I. UlAB - Üniversite Gençliğinde Adaptation Sorunları Sempozyumu Bilimsel Çalışmaları, 99-120; Bilkent Ankara: Meteksan.

 

Sezgin N. (1984). Genel Zihinsel Yetenek Testleri. Katkı, 5 (1), 39-49, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.

 

ATIFLAR:_______________________________________________________

 

Sezgin, N., & Özcan, B. (2009). The effect of progressive muscular relaxation and Emotional Freedom Techniques on test anxiety in high school students: A randomized blind controlled study. Energy Psychology: Theory, Research, and Treatment, 1, 23–29.

Feinstein, D. (2010). Rapid treatment of PTSD: Why psychological exposure with acupoint tapping may be effective. Psychotherapy: Theory, Research, Practice, Training, 47(3), 385-402. doi:10.1037/a0021171

 

 

Sezgin, N., & Özcan,, B. (2004). Comparison of the effectiveness of two techniques for reducing test anxiety: EFT & progressive muscular relaxation. Poster session presented at the sixth annual Energy Psychology Conference,Toronto,Ontario,Canada.

Feinstein, D. (2008). Energy psychology: A review of the preliminary evidence.Psychotherapy: Theory, Research, Practice, Training, 45(2), 199-213. doi:10.1037/0033-3204.45.2.199

 

 

Uluç, S., Öktem, F., Erden, G., Gençöz, T., & Sezgin, N. (2011). Wechler çocuklar için zeka ölçeği-IV: Klinik bağlamda zekanın değerlendirilmesinde Türkiye için yeni bir dönem. Türk Psikoloji Yazıları,14(28), 49.

Ulakbim’de listeleniyor ancak atıf bilgisine ulaşamadım.

 

 

Duygun,T., Sezgin N.,(2003)  Zihinsel Engelli ve Sağlıklı  Çocuk Annelerinde Stres Belirtileri Stresle Başaçıkma Tarzları ve Algılanan Sosyal Desteğin Tükenmişlik Düzeyine Olan Türk Psikoloji Dergisi, 18 (52), 37-52.

BİLAL, E., & DAĞ, İ. (2005). Eğitilebilir Zihinsel Engelli Olan ve Olmayan Çocukların Annelerinde Stres, Stresle Başa Çıkma ve Kontrol Odağının Karşılaştırılması. Çocuk Ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 12(2), 56.

 

 

Savaşır I, Sezgin N, Erol N. 0-6 yaş çocukları için gelişim tarama envanteri geliştirilmesi: Ön çalışmalar. Türk Psikiyatri Derg 1992; 8:16-22.

Sezgin N, Erol N, Savaşır I. 0-6 yaş çocukları için gelişim tarama envanteri. Türk Psikiyatri Derg 1993; 4: 9-17.

Sezgin N. Criterion Related Validity of Ankara Developmental Inventory. 4th European Congress of Psychology. Atina, 1995.

ERDEM, E., TARGAN, Ş., & ATLIHAN, F. (2002). Anne sütü psikomotor gelişimi etkiler mi?. Ege Pediatri Bülteni, 9(4), 169.

 

 

Sezgin, Nilhan (1994), 'Stresli ve Düşük Stresli Yaşam Tarzları', Stresle Başa Çıkına: Olumlu Bir Yaklaşım, (Der. Nesrin Hisli Şahin), Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları, No:2; 91-92.

EKİNCİ, H., & EKİCİ, S. (2003). Yöneticiler Üzerindeki Etkileri Açısından Stres Kaynakları ve Bir Uygulama. Uludağ Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(2), 93

 

 

Savaşır I, Sezgin N, Erol N (1992) 0-6 Yaş Çocuklar İçin Gelişim Tarama Envanteri Geliştirilmesi: Ön Çalışmalar. Türk Psikiyatri Dergisi 3 (2): 33-38.

Savaşır I, Sezgin N, Erol N (1994a) Ankara Gelişim Tarama Envanteri (AGTE) El Kitabı. 1, 2. 3.ve 4.Basım, Rekmay Ltd. Şirketi, Ankara.

Savaşır I, Sezgin N, Erol N (1994b) Çocuk Gelişimi ve Sosyal Değişkenler arasındaki İlişkilerin Değerlendirilmesi. Türk Psikiyatri Dergisi, 5 (1): 11-18

Erol N, Sezgin N, Savaşır I (1994) Ankara Gelişim Tarama Envanteri ile ilgili geçerlilik çalışmaları. Türk Psikoloji Dergisi 8 (29): 16-22.

ÖZTOP, D., ÖZCAN, Ö., USLU, R., & EROL, N. (2007). Bebeklik ve Erken Çocukluk Döneminin Ruhsal-Gelişimsel Değerlendirmesi: Bebek Ruh Sağlığı Ünitesi İşleyişi. Çocuk Ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 14(3), 167.

 

 

Savaşır I. Sezgin, N, Erol, N (1993) Ankara Gelişim Tarama Envanteri (Ankara Developmental Screening Inventory) (2. Baskı) Ankara: Türk Psikologlar Derneği.

KILIÇ, B., & AYSEV, A. (2005). Fiziksel hastalıkla birlikte zeka geriliği olan çocuklarda psikopatoloji. Çocuk Ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 12(3), 115.

 

 

Hovardaoğlu, S. & Sezgin, N. (1998). Eğitimde ve psikolojide ölçme standartları. Ankara:  Türk Psikologlar Derneği ve ÖSYM yayını.

NUHOĞLU, H. (2008). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Bir Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. İlköğretim-Online, 7(3), 627.

 

 

Şahin, N. H., Sezgin, N., Taş, Y. ve Rugancı, N. (1989). Bilkent üniversitesi öğrencilerinin psikolojik danışma ve rehberlik merkezinden beklentileri. Üniversite Gençliğinde Uyum Sorunları Sempozyumu Bilimsel Çalışmaları. Bilkent Üniversitesi, Ankara: Meteksan Anonim Şirketi Yayınları.

DOĞAN, T., & ÇOBAN, A. (2009). Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim Ve Bilim, 34(153), 157

KUTLU, M. (2002). Üniversite Öğrencilerinin Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetlerinden Beklentileri. Eğitim Ve Bilim, 27(123), 22.

 

 

Şahin, N. H., Rugancı, N., Taş, Y., Kuyucu, S., & Sezgin, N.(1992). Üniversite öğrencilerinde stresle ilgili faktörler ve etkili başa çıkma [Stres-related factors and effective coping among university students]. 25.Psikoloji Kongresi Bildirisi, Brüksel.

CEYHAN, A., CEYHAN, E., & KURTYILMAZ, Y. (2009). Investigation of university student's depression. Eğitim Araştırmaları, (36), 75.

 

 

Savaşır, I., Sezgin, N. Ve Erol, N. (2005). Ankara Gelişim Tarama Envanteri (3.bs.).Türk Psikologlar Derneği. Ankara.

ELİBOL, F., MAĞDEN, D., & ALPAR, R. (2006). 12-36 Aylar Arasında Çocuğu Olan Annelere Verilen Eğitimin Annelerin Ana-Babalık Görevlerinde Öz Yeterliliklerine Katkısının İncelenmesi. Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi Dergisi,3(1-2), 52.

 

 

Savaşır I, Sezgin N, Erol N. Ankara Gelişim Tarama Envanteri El Kitabı, Kayıt Formu ve Değerlendirme Profilleri. Genişletilmiş Üçüncü Basım. Rekmay Ltd. Şti. Ankara, 2005.

DURUKAN, İ., TUFAN, A., & TÜRKBAY, T. (2009). Risperidone treatment may benefit childhood disintegrative disorder: Presentation of two cases.Klinik Psikofarmakoloji Bülteni, 19(3), 285.

 

 

Savaşır I, Sezgin N, Erol N (1998) Ankara gelişim tarama envanteri (AGTE). 2. ve 3.Basım. Türk Psikologlar Derneği, Ankara.

ÇORAPÇI, F., AKSAN, N., YALÇIN ARSLAN, D., & YAĞMURLU, B. (2010). Okul öncesi dönemde duygusal davranışsal ve sosyal uyum taraması: Sosyal yetkinlik ve davranış değerlendirme-30 ölçeği. Çocuk Ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 17(2), 3.

BİLGİÇ, A., USLU, R., & KARTAL ÖZALP, O. (2011). Comparison of toddlers with pervasive developmental disorders and developmental delay based on diagnosis classification: 0-3 revised. Nöropsikiyatri Arşivi, 48(3), 188.

ÖZTOP, D., ÖZCAN, Ö., USLU, R., & EROL, N. (2007). Bebeklik ve Erken Çocukluk Döneminin Ruhsal-GelişimselDeğerlendirmesi: Bebek Ruh Sağlığı Ünitesi İşleyişi. Çocuk Ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 14(3), 167.

 

 

Savaşır I, Sezgin N, Erol N (1998) Ankara Gelişim Tarama Envanteri El Kitabı (Genişletilmiş 2. Basım).Rekmay Ltd.Şti., Ankara.

GÜRKAN, K., & TÜRKBAY, T. (2006). Yaygın Gelişimsel Bozukluklar ve İletişim Bozukluklarında İlk Başvuru Yaşları. Çocuk Ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 13(1), 19.

AKÇAKIN, M. (2002). Otizmde cinsiyet farklılıkları. Çocuk Ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 9(1), 3.

GÜRKAN, K., AYSEV, A., & AKÇAKIN, M. (2005). Yaygın gelişimsel bozukluklarda ilaç seçimi.Klinik Psikofarmakoloji Bülteni, 15(2), 53.

 

 

Savaşır, I., Sezgin, N., & Erol, N. (1994). Ankara Gelişim Tarama Envanteri. Ankara: T.P.D

KARGI, E., & ERKAN, S. (2004). Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sorun Davranışlarının İncelenmesi (Ankara İli Örneği). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, (27), 135.

 

 

Savaşır S, Sezgin N, Erol N (1994) Ankara Gelişim Tarama Envanteri. Ankara, Rekmay Ltd. Şti., s. 1-27.

TAHİROĞLU, A., FIRAT, S., DİLER, R., & AVCI, A. (2003). Otistik belirtilerle başvuran iki çocukta farklı klinik seyir ve bozukluklar: Olgu sunumu. Klinik Psikiyatri Dergisi, 6(4), 235.

 

 

Savaşır, I., Sezgin, N. ve Erol, N. (1994). Ankara gelişim tarama envanteri el kitabı. Ankara:

AYDIN, A. (2012). Sembolik oyun testi'nin türkçeye uyarlanması. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(2), 905.

 

 

Sezgin, N., & Yılmaz, B. (2001). Psikoloji mesleğinin etik ilkeleri: Türkiye'deki duruma bakış ve öner­iler.Türk Psikoloji Bülteni, 23, 203-217

KORKUT, Y., MÜDERRİSOĞLU, S., & TANIK, M. (2006). Klinik Psikoloji Alanında Karşılaşılan Etik İhlal Örnekleri ve Nasıl Ele Alındıklarının Değerlendirilmesi. Türk Psikoloji Yazıları, 9(18), 49.

 

 

ÇEVİRİ:________________________________________________________

 

1998: APA Psychological and Educational Standarts for Testing Handbook into Turkish  Eğitimsel ve Psikolojik ölçme içinStandartlar” translatied with Prof. Dr. Selim Hovardaoğlu, Published by Turkish Psychological Derneği.

1998: APA Ethical Standarts for Psychologist Handbook. With a team of graduate PH.D. Students A.Batıgün, E.Düzen, Ş. Düzen, N. Güleç, S. Yıldız.

 

Şahin, Rugancı, Sezgin, Taş (1994). Stresle Başetme: Olumlu Bir_Yaklaşım (Ed.Sahin N.) Türk Psikologlar Derneği  Yayınları, Ankara, Türkiye.

 

BİLDİRİ:_____________________________________________________________


12th European Congress of Psychology. 4-8 Temmuz 2011 İstanbul, Türkiye


Sezgin N., (2011)"The Effect of a Single Session EFT In an Induced Stress Situation on Junior University Students" 12. Avrupa Psikoloji Kongresinde poster bildiri olarak sunulmuştur.


Sezgin N., (2011)"The Effects of Emotional Freedom Technique (EFT) & 6 Step Energy Balancing Module on Different Psychological Functions of Elderly People" 12. Avrupa Psikoloji Kongresinde poster bildiri olarak sunulmuştur.


4. Etkileşimli Aile Eğitimi: Erken Tanı -Tedavi ve Çocukluk Dönemi Özel Eğitimi Programları Sempozyumu 2004. AGTE (Ankara Gelişim Tarama Envanteri) sunulmuş bidiri. Ankara, Türkiye.


The Sixth Annual Energy Psychology Conference, 11-13  Kasımi 2004, Toronto, Ontario, Kanada

 

Sezgin N., Özcan B., (2004) Comparison Of The Effectiveness Of Two Techniques On Reducing Test Anxiety: EFT And Progressive Muscular Relaxation



I.Prof.Dr. Işık Savaşır Klinik Psikoloji  Sempozyumu - 6-7 Nisan 2002. Ankara, Türkiye

 

Sezgin N., Savaşır I., Şahin N. Ve ark. (2002), Wechsler Yetişkinler için Zeka Ölçeği Gözden Geçirilmiş formu (WAIS-R) Türkiye Standardizesyonu: Ön Çalışma.


I.Psikoloji Kurultayı- 8-9 Aralık 2001. Ankara, Türkiye

 

Sezgin N., Yılmaz,B.,(2001), Psikoloji Mesleğinin Etik İlkeleri: Türkiye'de duruma bakış ve öneriler. Türk Psikoloji Bülteni 7(23), sayfa 203-207.


Fifth Congress of European Psychology - 6-11 Temmuz 1997. Dublin İrlanda.

 

Sezgin N. (1997), The Normative Study of Schema Inventory on a Turkish Sample: The Factor Structure. Book of Abstracts Fifth Congress of European Psychology –Temmuz 6th –11th  Dancing on the Edge, Dublin Ireland. Psychological Society of Ireland, p.63

Sezgin N., Bostancı İ., Beyazova U., (1997), Book of Abstracts Fifth Congress of European Psychology –Temmuz 6th –11th  Dancing on the Edge, Dublin Ireland. Psychological Society of Ireland, p.446


5th Congress of Asian and Ocenian Congress of Child Neurology - 9-11Ekim 1996. İstanbul, Türkiye.

 

Sezgin N., Bostancı İ., Beyazova U., Use of  adsi and bsid In Assessing The Effects of Hemoglobin and Ferritin Levels On Infant Development.


26th Congress of The European Association for Cognitive Therapy - 2-5 Ekim 1996, Budapest, Humgary.

 

Sezgin N. (1996), The Normative Study of Schema Questionnaire On Turkish University Students: A Pilot Study. Abstract Book, 6th Congress of The European Association for Cognitive Therapy . Hungarian Association for Behaviour and Cognitive Therapy, p.82


Bebek Ruh Sağlığı Sempozyumu - 12-14 Şubat 1996. Ankara, Türkiye:

Sezgin N. 0 -18 Aylık Bebekler İçin Ankara Gelişim Tarama Envanterinin Ölçüt Geçerliği.

 

XXXI. Türk Pediatri Kongresi - 23-27 Ekim 1995. İstanbul, Türkiye:

Sezgin N., Ankara Gelişim Tarama Envanteri: Kriter Geçerliği.

Bostancı İ., Beyazova U., Kılıç Y., Sezgin N., Sümbüloğlu K., Kord Kanı Kurşun Düzeyi ve Prenatal Kurşunla Etkilenmenin Erken Çocuklukta Zihinsel Fonksiyonlara Etkisi.

 

XXI. UluslararasıCongress of Pediatrics- September 1995.  Cairo, Egypt:

Bostancı İ., Beyazova U., Kılıç Y., Sezgin N., Sümbüloğlu K., Lead Levels in Umbrical Cord Blood Specimens and Bayley Scales.

 

IV th European Congress of Psychology - 2-7 Temmuz 1995. Athens, Greece:

Sezgin N. (1995), Criterion Related Validity of Ankara Developmental Inventory. IV th European Congress of Psychology, Book of Abstracts. Association of Greek Psychologists & Hellenic Psychological Society, Ellinika Grammata, Athens, p. 507


23rd UluslararasıCongress of Applied Psychology- Temmuz 17-22, 1994. Madrid, Spain:

Sezgin N., (1994) A Portrait of The Turkish Psychologists Association ( European Federation of Professional Psychologists Association Presidential Meeting’de sunulmuştur ).

Savaşır I., Sezgin N. & Erol N. (1994), The Construction of A Culturally Appropriate Developmental Screening Test: The Pilot Studies, 23rd UluslararasıCongress of Applied Psychology Book of Abstracts.  P.111

Sezgin N., Savaşır I.& Erol N. (1994),  Ankara Developmental Screening Inventory For Children 0-6 Years Old, 23rd UluslararasıCongress of Applied Psychology Book of Abstracts. P.111

Erol N., Sezgin N.& Savaşır I. (1994), Validity Studies of The Ankara Developmental Screening Inventory,  23rd UluslararasıCongress of Applied Psychology Book of Abstracts. P.107

Sezgin N., Savaşır I.& Erol N. (1994), The Construction Of The Norm Tables Of The Ankara Developmental Screening Inventory,  23rd UluslararasıCongress of Applied Psychology Book of Abstracts. P.111


Paediatric Week Holland 1994- Rotherdam Holland:.

Erol N., Sezgin N.&, Savaşır I. Validity Studies of The Ankara Developmental Screening Inventory.

 

XXV UluslararasıCongress of Psychology- 19-24 Temmuz 1992. Brussels Belgium:

Şahin, Rugancı, Taş, Kuyucu & Sezgin (1992). Stress Related Factors and Effectiveness of Coping Among University Students. UluslararasıJournal of Psychology, 27  (3-4) Haziran - Ağustos, 355-356.


ÜYELİKLER:_____________________________________________________________

 

2001-Günümüz: Association for Comprehensive Enengy Psychology (ACEP)

2000-Günümüz: Geştalt Psikoterapileri Derneği

1996-2000: Association for Cognitive and Behavioral Psychotherapies

1995-Günümüz: Affiliative member American Psychological Ass.(APA) record no:7225-7493.

1992- Günümüz: Uluslararası Association of Cognitive Therapy.

1992-1998: Association of Child Mental Health.

1977- Günümüz: Türk Psikologlar Derneği.

1977- Günümüz: International Meditation Society.

______________________________________________________________________

İDARİ DENEYİM:________________________________________________________

 

2013-Günümüz TSDE Akreditasyon Kurulu Başkanı

2012-Günümüz TSDE Akademik Bilim Kurulu Üyesi

2009-Günümüz: TPD Psikolojik Değerlendirme Kurulu üyesi

2007–2011: ACEP Board Member

2002-2006: Türk Psikoloji Yazıları Yayın Yönetmen Yard.

2001-2003: ACEP Humanitarian Aid Publiication Committee member

2000-To day: Türk Psikoloji Bülteni Akademik Danışman

2000-2006: Geştalt Psikoterapileri Derneği (Kurucu üyesi)

1998-2001:  Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Doçent Temsilcisi

1995-1996: Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Yardımcı Doçent Temsilcisi

1993-1995 &1990-1991: Türk Psikologlar Derneği (TPD) Merkez Yönetim Kurulu           Başkanı

1991-1993 & 1987-1990: TPD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı         

1986-1987 & 1980-1982: TPD Yönetim Kurulu Genel Sekreteri

 

Yönetilen Lisansüstü Tezler:____________________________________________

Doktora: ___________________________________________________________

 

Temas Biçimleriyle Bağlanma Stilleri ve Kişilerarası Şemalar Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Klinik Psikoloji alanında Doktora Tezi, Songül Bozkurt, Mayıs 2006. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü , Klinik Psikoloji Ana Bilim Dalı. Ankara, Türkiye.

 

Okul Öncesi Çocukların Bağlanma Örüntülerinin Kişilerarası İlişkler, Problem Çözme ve Açık Bellek Sonuçlarına Etkisi, Klinik Psikoloji alanında Doktora Tezi, Yeşim Türköz, July 2006. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü , Klinik Psikoloji Ana Bilim Dalı. Ankara, Türkiye.

 

Migren ve Gerilim Tipi Başağrısı Olan Kişilerde Temas Biçimleri, Klinik Psikoloji alanında Doktora Tezi, Çiğdem Kudiaki, Ekim 2013. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü , Klinik Psikoloji Ana Bilim Dalı. Ankara, Türkiye.

 

WISC-R Çocuklar İçin Zeka Ölçeği Dominant Hemisfer Profillerine ilişkin, Klinik Psikoloji alanında Doktora Tezi, Şeniz Özusta. Örneklem seçimi ve uygulama aşamasında. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü , Klinik Psikoloji Ana Bilim Dalı. Ankara, Türkiye.

 

Yüksek Lisans:______________________________________________________

 

WAIS-R Zeka Ölçeği Performans Bölümü Türk standardizasyonu: Ön Çalışma, Uygulamalı (Klinik)  Psikolojide Yüksek Lisans Tezi, Sibel Yargıcı. Şubat 2000. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Ana Bilim Dalı. Ankara, Türkiye

 

WAIS-R Zeka Ölçeği Sözel Alt Testlerinin Türk Populasyonuna Uyarlanması, Uygulamalı (Klinik)  Psikolojide Yüksek Lisans Tezi, Bahar Baştuğ. Mayıs 2000. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü , Klinik Psikoloji Ana Bilim Dalı. Ankara, Türkiye.

 

MMPI-2 Klinik ve İçerik Ölçeklerinin Test Tekrar Test Güvenirliği ve Depresyon ve Anksiyete İçerik Ölçeklerinin Ölçütle Bağlantılı Geçerliği, Uygulamalı (Klinik) Psikolojide Yüksek Lisans Tezi, Songül Bozkurt. Şubat 2001. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü , Klinik Psikoloji Ana Bilim Dalı. Ankara, Türkiye

 

Zihinsel Engelli ve Sağlıklı  Çocuk Annelerinde Stres Belirtileri Stresle Başaçıkma Tarzları ve Algılanan Sosyal Desteğin Tükenmişlik Düzeyine Olan Etkisi, Uygulamalı (Klinik)  Psikolojide Yüksek Lisans Tezi, Tolga Duygun. Nisan 2001. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü , Klinik Psikoloji Ana Bilim Dalı. Ankara, Türkiye.

 

İşitme Engelli Çocuğa Sahip Ebeveynerin Çeşitli Psikolojik Değişkenler açısından Değerlendirilmesi,  Uygulamalı (Klinik)  Psikolojide Yüksek Lisans Tezi, Murat Doğan. Haziran 2001.  Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü , Klinik Psikoloji Ana Bilim Dalı. Ankara, Türkiye.

 

Yetiştirme Yurtlarında ve Aileleri Yanında Yaşayan Ergenlerin, Benlik Saygısı, Depresyon ve Yalnızlık Düzeyleri İle Sosyal Destek Sistemleri Açısından Karşılaştırılması Uygulamalı (Klinik) Psikolojide Yüksek Lisans Tezi,  Banu Erim. Ekim 2001.  Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü , Klinik Psikoloji Ana Bilim Dalı. Ankara, Türkiye.

 

Aşamalı Kas Gevşetme ve Duygusal Özgürleşme Tekniklerinin Sınav Kaygısı Üzerindeki Etkilerinin Araştırılması, Psikolojik Danışmada Yüksek Lisans Tezi,  Bahar Özcan, Temmuz 2004. K.K.T.C. Yakın Doğu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Rehberlik ve Psikolojik Danışma Ana Bilim Dalı, Lefkoşa, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti.

 

Epileptik Nöbet Geçiren – Sağlıklı Çocuğu Olan Annelerin Tükenmişlik Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Uygulamalı (Klinik)  Psikolojide Yüksek Lisans Tezi,  SevilAkman, Aralık 2006. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü , Klinik Psikoloji Ana Bilim Dalı. Ankara, Türkiye.

 

Vajinismus Tanısı Alan Kadınlar ve Eşlerinde Temel Bilişsel Şemalar ile Bağlanma Stillerinin İncelenmesi , Uygulamalı (Klinik)  Psikolojide Yüksek Lisans Tezi,  Özge Çeri Temmuz 2009. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü , Klinik Psikoloji Ana Bilim Dalı. Ankara, Türkiye.

 

Yeme tutumu: bağlanma stilleri, kişilik özellikleri ve geştalt temas biçimleri açısından bir değerlendirme, Uygulamalı (Klinik)  Psikolojide Yüksek Lisans Tezi,  Ceren Gürdere. Örneklem seçimi ve uygulama aşamasında Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü , Klinik Psikoloji Ana Bilim Dalı. Ankara, Türkiye.

 

Yürütülen ve Görev Alınan projeler:______________________________________

 

 

Türk Psikologlar Deneği ve TUBITAK tarafından yürütülen ve verilerinin toplanıp analizleri tamamlanan Wechsler IV Çocuklar için Zeka Ölçeği (WÇZÖ-IV) Türkiye için Uyarlama ve Standardizasyon Çalışması Proje No: 109K533, araştırmacı

 

Türk Psikologlar Deneği ve TUBITAK tarafından yürütülen ve verilerinin toplanıp analizleri tamamlanan Wechsler IV Çocuklar için Zeka Ölçeği (WÇZÖ-IV) Türkiye için Uyarlama ve Standardizasyon Çalışması Proje No: 107K493, araştırmacı

 

Türk Psikologlar Deneği ve TUBITAK destekli olarak yürütülen Wechsler Yetişkinler  için Zeka Ölçeği-IV (WYZÖ-IV) Türkiye için Uyarlama ve Norm Çalışması, araştırmacı SOBAG Proje No: 111K247, araştırmacı